Naše škola je zapojena do projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně II a informace o projektu, zde: https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-1-namestka-primatorky/odbor-skolstvi-mladeze-a-telovychovy/projekty/projekt-map-ii/
Plakát projektu je zde: MAP II_plakat
Náš svět dětí, lidí, přírody a techniky
Naše škola realizuje od 1. 1. 2020 projekt r.č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0011682, který je podpořený z OP VVV.
Plakát projektu je zde: publicita_ Náš svět dětí, lidí, přírody a techniky
Naše škola byla vybrána Českou školní inspekcí k účasti v projektu Komplexní systém hodnocení - aktivita tvorby příkladů inspirativní praxe.
Tvorba bude probíhat od 1. 9. 2019 do 31. 8. 2021.
ROSTEME SPOLEČNĚ
Informace jsou zde: nase-skola-realizuje-od-1-1-2017-projekt-rosteme-spolecne-ktery-je-podporeny-z-op-vvk.
Plakát projektu je zde: Plakát projektu Rosteme společně
Pregraduální vzdělávání, CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006952, Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU od 1. 3. 2018 - 30. 6. 2020
Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání
Popis projektu zde: popis-projektu-ppvpv
Projekt Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pregramotností v předškolním a základním vzdělávání: Podpora práce učitelů (PPUČ) Garant: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro DVPP, Praha Učitelé naší školy se zapojili do projektu Podpora práce učitelů, který realizuje Národní ústav pro vzdělávání a je financovaný z Evropských fondů. Až do roku 2021 tak spoluvytváříme systém podpory rozvoje matematické, čtenářské, digitální gramotnosti a rozvoje informatického myšlení dětí. Podporujeme také otevřené vzdělávací zdroje. Přečtěte si více o tom, proč považujeme za důležité rozvíjet gramotnosti u dětí na stránce Gramotnosti.pro život, kterou sledují i naši učitelé. Čerpáme z ní nápady pro aktivity podporující učení, a proto k tomuto inspirativnímu čtení zveme i rodiče, další zájemce a učitele. Budeme rádi, když se o gramotnosti budete zajímat spolu s námi.
Pro více informací navštivte web www.rvp.cz/ppuc Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání ve městě Brně Od 1. ledna 2017 statutární město Brno realizuje tříletý projekt s názvem „Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání ve městě Brně“ v hodnotě téměř 70 000 000 Kč. Do projektu, jehož cílem je podpora předškolního vzdělávání, je zapojeno 137 mateřských škol zřizovaných městem/městskými částmi a dále 4 organizace, které v Brně provozují neformální předškolní kluby zejména pro děti ze sociálně vyloučeného prostředí. Zapojené školy získají z projektu personální podporu v pozicích školních asistentů. Pedagogové mateřských škol a zapojených organizací se budou v rámci projektu vzdělávat v nových metodách pro práci s dětmi a v oblasti logopedické prevence. Logo projektu je zde: Billboard
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000092
Dlouhodobé záměry MAP si můžete přečíst zde: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně - Dlouhodobé priority do roku 2023.finalNaše škola získala značku školy otevřené rodičům "Rodiče vítáni".
Mezinárodní projekt realizuje SCHOLA EMPIRICA a je zacílen na rozvoj, implementaci a šíření inkluzivních vzdělávacích strategií k řešení potřeb předškolních dětí ze sociálně slabého či kulturně odlišného prostředí. Projekt je financován z programu Erasmus + Evropské komise, č. 2014-1-CZ01- KA201-001988.
LOGOPEDICKÁ PREVENCE V ROCE 2015: Kouzelný klíček aneb motivace pro cílený rozvoj řeči dítěte http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-vzdelavani/vyhlaseni-prehledu-uspesnosti-projektu-v-rozvojovem-programu SPIRÁLACílem projektu je zvýšit dovednosti tvořivých pedagogů MŠ potřebné ke skupinové i individuální podpoře učitelů a podpořit implementaci kurikulární reformy v MŠ, a to posílením komplexní způsobilosti pedagogů k úspěšnému vykonávání jejich profese (oblast znalostí, dovedností, postojů, hodnot i osobnostních charakteristik). Posílení oblasti mentoringu na různých stupních vývoje a konstruktivisticky orientovaného vzdělávání rozvoje gramotností včetně vytvoření metodik k jejich úspěšnému šíření.
SPOLEČNĚ K INOVATIVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍCílem projektu je konstruktivisticky orientované vzdělávání se zaměřením na mezinárodní profesní standard Kompetentní učitel 21. století, který má jasně definovaný popis žádoucí kvality práce učitele v souladu s mezinárodními pedagogicko-didaktickými trendy.
ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ K VYŠŠÍ KVALITĚ VE VZDĚLÁVÁNÍZ dotačního programu MŠMT jsme získali finanční prostředky na "Podporu aktivit v oblasti integrace cizinců na území ČR v roce 2014". Naším záměrem je tvorba podmínek pro integraci dětí v naší mateřské škole a vytváření podpory pro jejich rozvoj jazykových dovedností a českého jazyka.
MENTORINGProjekt vzájemné a bezpečné podpory učitelů s cílem pomoci dosáhnout osobního maxima ve vzdělávání dětí i pedagogů.
Mentoring v mateřské škole:Systémová podpora trvalého profesního rozvoje pedagogických pracovníků propojených pedagogickými fakultami se školami na Jiřžní Moravě - EDUCOLAND.
PILOTÁŽ PROFESNÍHO PORTFOLIA UČITELŮV rámci národního projektu Kariérní systém, který řeší podobu návrhu budoucího kariérního sytému pro pedagogy škol se zúčastníme tohoto projektu formou pilotáže připravovaného profesního portfolia pro pedagogy. Smyslem vedení portfolií je růst profesních dovedností a schopností učitelů.
Portfolio je otevřený prostor pro každého učitele a jeho práci na svém pedagogickém rozvoji. Poskytuje prostor pro cílenou sebereflexi, určení individuálních vzdělávacích potřeb, vzdělávání.
LOGOPEDICKÁ PREVENCE Rozvojový program Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013
Získali jsme dotaci od MŠMT ve výši 100 000,-Kč na projekt Klíček pro jazýček. Náš projekt se umístil na 4. místě z 134 v pořadí úspěšnosti. Chceme efektivně rozvíjet řeč dětí a předcházet řečovým vadám vytvářením podmínek pro podporu přirozeného a správného vývoje dětské řeči, komunikativních kompetencí, čtenářské gramotnosti. Zaměříme se na kvalitu pedagogické diagnostiky v oblasti dětské řeči, zejména stanovení konkrétních závěrů pro individuální podporu dalšího rozvoje, volbu vhodných pedagogických přístupů, vytvoření organizačních podmínek a strukturovaného prostředí pro skupinové i individuální vzdělávání. Děti získají stimulaci a motivaci k verbálnímu projevu, který je odrazem mentální i sociální úrovně. Zde si můžete přečíst: Závěrečná-zpráva-z-projektu-logopedická-prevence-10.2.2014
INFORMATORIUM ŠKOLY MATEŘSKÉ
Projekt byl zaměřený na rozvoj diagnostických a pedagogických dovedností pedagogů a podporuje individualizaci práce s dětmi v MŠ, vede pedagoga k tomu, aby jeho vzdělávací činnost vycházela z pedagogické analýzy, z pozorování a uvědomění si individuálních potřeb a zájmů dítěte, ze znalosti jeho aktuálního rozvojového stavu i konkrétní životní a sociální situace a pravidelného sledování jeho rozvojových i vzdělávacích pokroků. Využití metody z projektu Dívej se, naslouchej a říkej aneb vidotrénink interakcí DVD ke spuštění zde: http://www.youtube.com/watch?v=w98zB-ES-ZQ
komplexní metodika pro práci s dětmi a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku Hlavním cílem projektu byla inovace a zavádění nových metod výuky, alternativních vzdělávacích programů spolu s metodami zaměřenými na individuální přístup a rovné příležitosti pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v souladu se ŠVP.
Prezentace ke spuštění zde: http://www.klokanuvkufr.cz/o-projektu/prezentace
ZDRAVÁ ABECEDA je vzdělávací program podporující zdravý životní styl zaměřený na děti předškolního věku. Informace o projektu zde: http://www.zdravaabeceda.cz/o-projektu.html
MRKVIČKA
je dlouhodobým programem Sdružení středisek ekologické výchovy Pavučina (SSEV Pavučina). Jeho realizace začala v roce 2007 a zahrnovala vytvoření sítě MŠ se zvýšeným zájmem o environmentální oblast na krajské, resp. celorepublikové úrovni, zmapování potřeb MŠ; dále poskytování informační a metodické pomoci MŠ v environmentální oblasti na základě zmapovaných potřeb; zprostředkování vzájemné výměny zkušeností pedagogických pracovníků se zpracováním a realizací environmentální oblasti Dítě a svět v rámci školních vzdělávacích programů.